Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej
we Wrocławiu
Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej skupia specjalistów różnych dziedzin. Grono doświadczonych prawników prowadzi studia prawnicze wzorowane na anglosaskich standardach uczenia prawa. Cenieni projektanci oferują nowatorski program studiów graficznych oparty na założeniach human-centered design. Z kolei zespół medioznawców, publicystów i redaktorów kształci w zakresie dziennikarstwa i szeroko rozumianej komunikacji wizerunkowej.
Dydaktyka
Oferujemy autorskie programy studiów, łamiemy schematy nauczania, pokazujemy, jak wykorzystać wiedzę do zmiany świata na lepsze.
Prawo o profilu praktycznym
Na studiach prawniczych łączymy tradycję z nowoczesnością. Szanujemy dorobek teorii państwa i prawa, jednocześnie prowadzimy badania w zakresie prawa nowych technologii. Pokazujemy studentom, jak zastosować teorię w praktyce. Czerpiemy z anglosaskiego wzorca uczenia prawa, pracujemy na kazusach, zapewniamy udział w rozbudowanym programie praktyk, zajęć warsztatowych i symulacyjnych.
Dużą wagę przywiązujemy do rozwoju osobistego przyszłych prawników. Oferujemy opiekę tutora i pomoc w wyborze indywidualnej ścieżki kształcenia, gwarantujące absolwentom dobry start zawodowy.
Nowatorskie podejście do projektowania
Praktyczną wiedzę i umiejętności zdobywają tu także graficy, specjaliści od designu i komunikacji wizualnej. Program studiów wyróżnia się na tle propozycji innych uczelni innowacyjnym podejściem do projektowania – human-centered design – łączącym umiejętności techniczne z wiedzą z zakresu komunikacji społecznej i psychologii.
Studenci biorą udział w warsztatach prowadzonych przez cenionych ekspertów branży kreatywnej, takich jak: Dirk Henkelmann z agencji DundP w Berlinie czy Eirik Langås i Thomas Lewe z Volda University.
Dziennikarstwo inne od wszystkich
Kształcimy dziennikarzy nowych mediów, doradców kreujących wizerunek organizacji i osób publicznych. Studenci mają do dyspozycji specjalistyczne pracownie, w których pod opieką praktyków realizują autorskie projekty do wdrożenia na rynek. Wydział na stałe współpracuje z takimi mediami, jak: „Gazeta Wyborcza” i Radio Eska oraz z największymi agencjami brandingowymi i public relations.
Akademickie teorie testujemy na rynku gospodarki i idei
Wykładowcy prowadzący zajęcia na kierunkach studiów naszego Wydziału to praktycy i teoretycy łączący swoje doświadczenia akademickie oraz prowadzone badania naukowe z praktyką rynkową, wdrożeniami, użytecznością dla otoczenia społecznego, z którym na stałe i intensywnie współpracują.
Specjalistyczne pracownie
Studenci mają do dyspozycji laboratoria komputerowe wyposażone w najnowszy sprzęt i oprogramowanie graficzne (Adobe Creative Suite, 2ds MAX, Maya, Softimage, MotionBuilder, Mudbox, Toxik, Sticher, SketchBookPro, FontLab Studio), pracownię plastyczno-drukarską, profesjonalne studio fotograficzne do realizacji sesji zdjęciowych i tworzenia animacji, nowoczesną salę fokusową oraz pracownię neuropsychologiczną z aparaturą do monitorowania reakcji konsumenckich.
Organizacje studenckie
Dokumenty do pobrania
Tutaj zamieszczamy dokumenty związane ze studiowaniem, takie jak: zasady studiowania na naszym wydziale, regulamin odbywania praktyk zawodowych, programy studiów i efekty uczenia się dla poszczególnych roczników.
Dokumenty dotyczące całego wydziału
przeprowadzonych w 2020 roku
Programy studiów
2023-2024, forma stacjonarna i niestacjonarna
2023-2024, forma stacjonarna i niestacjonarna
2023-2024, forma stacjonarna i niestacjonarna
2023-2024, forma stacjonarna
2020-2021, forma stacjonarna
2020-2021, forma niestacjonarna
2019-2020, forma stacjonarna
2019-2020, forma niestacjonarna
Efekty uczenia się
2020-2021
2019-2020
rocznik 2018-2019 i starsze
Uczelnia
bez barier
Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić optymalne warunki do nauki osobom z niepełnosprawnościami.
Wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami
Oferujemy szereg programów stypendialnych, w tym stypendium specjalne dla osób z niepełnosprawnościami. Zapewniamy pomoc asystentów oraz możliwość wypożyczenia specjalistycznego sprzętu. Dla studentów, którzy mają trudności z adaptacją i odnalezieniem się w nowym środowisku, organizujemy bezpłatne konsultacje psychologiczne.
Zachęcamy do kontaktu z wydziałowym koordynatorem ds. zdrowia i osób z niepełnosprawnościami, który udzieli informacji nt. dostępnych form pomocy i wsparcia.
Karolina Wolska
tel. 71 750 72 81
e-mail: [email protected]
Studia
Kształcimy przyszłych prawników, dziennikarzy nowych mediów, a także grafików, specjalistów w zakresie designu i komunikacji wizualnej.
Zobacz, jakie kierunki studiów oferujemy:
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
stacjonarna, niestacjonarnaRekrutacja trwa!
Branding – reklama – public relations
Rekrutacja trwa!
Grafika
stacjonarna, niestacjonarnaRekrutacja trwa!
Komunikacja i media
stacjonarna, niestacjonarnaRekrutacja trwa!
Prawo
stacjonarna, niestacjonarnaRekrutacja trwa!
Aktualności
Kłamstwo, manipulacja i pułapki ludzkiego umysłu
Czytaj więcej„Dezinformacja w czasach kryzysu” – kompleksowe opracowanie
Czytaj więcejRazem przeciw dezinformacji. 10 lat fact-checkingu w Polsce
Czytaj więcejProfesor Karolina Safarzyńska o tajemnym świecie ekonomii w „Głosach Humanistyki”
Czytaj więcejPokonkursowe wystawy – 2 Przegląd Młodzieżowej Reklamy Społecznej
Czytaj więcejSpektakl teatralny „Love Spectrum Disorders”
Czytaj więcejRodzina zastępcza w systemie wsparcia
Czytaj więcejMasz Prawo – seria spotkań online dla licealistów
Czytaj więcejProfesor Andrzej Leder bohaterem filozofii w „Głosach Humanistyki”
Czytaj więcejDzień z Dziennikarstwem na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu – dołącz do nas!
Czytaj więcej„CHANGE IT”. Weź udział w konkursie na najlepszy projekt startupowy!
Czytaj więcejProfesor Adam Pawłowski w „Głosach Humanistyki” – o moście łączącym nauki ścisłe z humanistycznymi
Czytaj więcejGrafika: Portfolio 6.0
Czytaj więcej„Jak, czego i po co uczyć o dezinformacji?” – weź udział w trzecim webinarze CEDMO dla nauczycieli
Czytaj więcejWładze
wydziału
Dziekan Wydziału, przewodnicząca Kolegium
prawnik, zajmuje się prawem pracy i ubezpieczeń społecznych oraz polityką społeczną
Prodziekani
Członkowie Kolegium Wydziału
Kolegium złożone jest z pracowników i studentów. Podejmuje decyzje we wszystkich najważniejszych sprawach dotyczących funkcjonowania wydziału. Ustala ogólne kierunki działalności jednostki, uchwala plany studiów, programy kształcenia oraz specjalności oferowane w ramach prowadzonych kierunków, opracowuje projekty doskonalenia procesu dydaktycznego.
Pracownicy
wydziału
Nasz zespół tworzą specjaliści z wielu dyscyplin: prawnicy, praktykujący adwokaci i radcowie prawni, dziennikarze i publicyści z czołowych mediów, a także specjaliści z zakresu szeroko rozumianego projektowania i designu.
Jednostki
Lista
Katedra kształci w zakresie dziennikarstwa i szeroko rozumianej komunikacji wizerunkowej: brandingu i public relations oraz kreowania mediów (w obszarze creative industries). Programy studiów obejmują zajęcia warsztatowe między innymi z zakresu kreatywnego pisania dla mediów, dziennikarstwa radiowego, telewizyjnego i online oraz kreowania i zarządzania wizerunkiem marek i podmiotów. W katedrze prowadzone są badania przede wszystkim z zakresu teorii komunikacji, etyki i aksjologii mediów, public relations i brandingu, medializacji i kultury popularnej.
Stawiamy na osobowości. Prezentujemy naszym studentom i studentkom własną wiedzę, praktyczne umiejętności i doświadczenia, kładąc nacisk na atrakcyjność i unikatowość osobistych strategii komunikacyjnych w podejściu do problemów – tych życiowych i tych projektowych, traktowanych przez nas z równą uwagą. Osobowości wymagają inwestycji czasu. Nie ma tutaj innej waluty. Dlatego w procesie kształcenia naszych studentów i studentek inwestujemy w czas, inny dla każdej osobowości.
Katedra prowadzi studia prawnicze o profilu praktycznym, które otwierają drogę zarówno do kariery w klasycznych zawodach prawniczych (sędziego, prokuratora, adwokata, radcy prawnego, komornika, notariusza czy też prawnika – w strukturach administracji rządowej, samorządowej i Unii Europejskiej), jak i do kariery w dyplomacji, biznesie, polityce oraz w organizacjach pozarządowych.